16.10.09

.kepergian.


Nota usang buat si gadis indah: Nur Hazwah bt Mohd Amin


Setelah seminggu tempoh kau bagi untuk aku cari kn kau peluang kerja yg lain, dis is it. Aku tidak berjaye. Maka kau perlu tinggal kn aku untuk perkerjaan di sana itu. Mungkin indah untuk berkata, “Alaa, bangi jek pn. Dekat jek kot. Agak2 rindu kau datanglah jumpe aku”. Tapi tidak indah untuk aku terima.

Tidak indah untuk aku terima bahawa tiade lagi yg akan jerit “Wanie balik!!!” dari dalam rumah menyambut kepulangan aku dari kerja. Atau, tiade lagi yg akan berlari degung-degang untuk buke kn pintu, atau cuber menyergah aku seperti anak kecil dahage kn susu ibu di sebalik pintu. Perit kau tahu untuk membayangkn ketiadaan kau bermula November ini?

Tapi haruslah aku akur bahawe you are going there for best. Takkan pulak nak berulang-alik dr s.alam ke bangi. Aku bukan Hajar untuk jadi selfish. Tapi aku rindu kau. Aku tanak kau pegi. Aku taknak sunyi. Aku taknak kehilangan. Aku taknak semua tu berlaku. Cukup bahagia sejak aku pindah ke shah alam. Tp nape kau tegar tinggal kn aku?

Bermula November Hajar pasti gembira bile tiade lagi 2 gadis yg suka buli dia. 2 gadis itu yg suka persendakan tahap selfish dia, suka lemparkan bahan2 tidak benar yg macam2 terhadap dia. Sebab gadis yg seorang tuh akan pergi tinggal kn gadis yg seorang lagi. Seperti dipijak2 hati aku bile kau kata kau akan pergi bangi. Tapi aku juge gembira sebab kau dah heppy semula. Aku tahu kau runsing sejak “hari itu” dan kau lagi runsing bile si-pusat-tusyen-minte-lempang tuh kunun2 nak bankrupt jadi perlu turun kn gaji kau. Terase nak pegi bakar jek bangunan tuh skali ngn taukeh nye skali.

Kau ingat tak mase kita mula2 jumpe kt hostel UNISEL dulu? Aku still ingat ayat pertama kau, “korang pegi makan tak nnt? Kita saing eh?”. Theeheheheh. Di situ bermule bukan? Pastu kita pindah ke apartment. Di situ titik hitam bermula bile ade lahanat yg.. Ahhh tak perlu cite tentang dia. Di sini hanya cerita indah kau dan aku.

Siape lagi yg akan ambil berat pasal aku? Siape nak tanye aku dah makan ke belum kalo aku tggal sorang2 kt rumah? Sape lagi nak main sms ngn aku walopon ko di sane sedang dating? Sape lagi nak layan bile aku mule runsing semua dah mule edar kt jemputan kawen? Siape lagi yg akan baring sekatil ngn aku sambil menonton confession of a shoppaholic dan akhirnye same2 tertido tegak sebab katil sempit dan aku gemok? Siape lagi yg suka main YM ngn aku time keje? Sape lagi yg nak ajak aku pegi ikot kau dating sebab aku sorang jek yg single?? Sape lagi? Sape yg suka pujuk aku bile aku down? Kau! Siape yg suke concern aku buat ape dan dimane? Kau! Siape yg buat aku rase disayangi? Kau! Siape yg buat aku begitu sayang pada kau dan menangis kerana akan kehilangan? KAU!

Anyhow, we shared the best thing ever happen in our life…. Remember we were having a good time at superstar alamanda? Everything all out! Macam kt concert search padahal dorang nyanyi lagu m.nasir. If u were not there, I wont be dat crazy, tahu? Kau buat aku enjoy dengan hidup aku kini. Kau buat aku yakin dengan diri aku. Tapi kau akan jauh? Apa aku akan buat dengan hidup aku??

Mungkin hati aku berkate kau kejam kerana mampu masih tersenyum setelah mengatekan kau akan pergi. Tapi aku tahu kau juge akan rindui aku. Menjadi perasan memang semulajadi ada dalam diri aku. Ternyata, kita akan mula renggang. Jangan kau cuba nafikan. Kau akan bertemu gadis pembuli yg lain, kau akan bertemu gadis yg lebih baik dari aku, atau gadis yg same seperti aku terus sedikit sedikit kau akan mula lupa mcm mane rupa hidung aku, kemudian pipi aku yg kau ajar kn cemane nak letak blusher dan plis beritahu aku bila kau dah lupa macamane senyuman aku sebab aku tahu, itu yg terakhir yg akan kau lupa. Dan bila itu terjadi bermakna aku mula lenyap dr diari hati kau.



Kau tahu my ego is up to sky so plis dun expect me to be there when u start to move ur stuffs out. I wont be there to say goodbye, or one last kiss on ur cheek, or waving while seeing ur JLL leaving, I wont cuz I wont. But please do know that I LOVE YOU SO MUCH, I WILL MISS YOU LIKE HELL, ur the best BFF i've ever had, you're an understanding bestie at any situation, you are one lovely gadis dat could never be replace, jaga diri baik2 and I’ll always pray that we could meet again juz like we were before………………


.LOVE.

Assalamualaikum…

5 comments:

Anonymous said...

bile ku membaca tulisan ini sekali lagi aku difitnah.. mungkin sikap selfish ku ini kerana sudah menjadi habit aku kuat tdo.. namun tak terdetik sedikit pun dalam hatiku untuk merelakan permegian kwn ku ini.. mungkin aku, tak menunjukan yang aku sedih dengan pemergiannye walhal dalam hatiku sedih.... kalau tak masakan dulu duduk sebelah blok aku pindah sebilik dengannye...... wanie lps nih sy akan tanye awk selalu kalau awk duduk sensorang.. tapi mungkin tuh juga buat seketika kerana nnt saya akan berpindah ke sg.buloh.... to all my frens

Wanie said...

oh demm..
ta perlu na tmbah kn sadness di cni dengan pemberitahuan saudari akan berpindah ke sg buloh pule!

FINE korang FINE!
tinggal la aku sorang2 ni dudok ngn nenek.

Anonymous said...

isk..isk...sedeynye!!!! neway aku dah byk kali dah nangis biler aku pk kan aku kene pindah...cume korg jek yg tak taw n tak nmpk...aku act like i'm cool but only god know ape yg ade dlm hati ni...i hate this kind of situation 'aku tak nak tp i have 2'...mlm yg kite tgk cite confession of a shoppaholic sesame tu aku baru balik dr melepaskan kesedihan aku yg tak terhingga biler pk kan masa dah semakin dekat..biler balik aku tgk umah dah gelap..sedih sgt ati aku...slalu ade je yg tak tdo lg kat hall uma ni ha..walaupon hajar tdo tp slalunye dier tdo kat sofa yg empuks sgt ni..pastu dier ckp sofa ni berhantu sbb wat dier rase ngantok jek..(ayt nak cover diri sniri yg selfish tu)...hajar cam biasalah dgn activity rutin dier..hehe..sbb tu aku join ko tgk walaupon aku dah tgk dah cite tu...sampailah tetdo sesame..dat time aku pk biler lg aku bleh mcm ni...'biler mlm2 rase lapa terus call mcd then mkn sesame...boring je g lepak minum kat hakim ke..khulafa ke...takpon g bersiar2 di uptown s.alam'...tp what can i do...

neway, to wanie n hajar....i love you guys VERY MUCH!!!!!! thankz 4 being such good friends i ever had...AKU SAYANG KORANG....BFF.

LoVe,
~~KaY~~

Anonymous said...

Bila kita diuji dgn kemiskinan, kita mampu utk bersabar tp bila kita diuji dgn kesenangan, kita mudah lupa diri & alpa. Biarlah kita hidup dlm kesederhanaan

Anonymous said...

aku tak kenal ko wani...aku pun tak kenal haja gak...tapi macam korang, aku pon syg kat Kay...rasa cam tak bagi je dia pindah ke bangi kan...tapi tu la..kalau kita leh carikan dia keje kat area sini leh la suh dia stay...tapi kite pon tak le cari kan dia keje kan...

anyway...life must go on...nanti kita jumpa kat bangi ekkk...

kali ni ko kene keje elok2 taw Kay...jgn la nakal2 sgt bila dah jauh nanti ekk...kitorg takle nampak dah apa ko wat kat sana tu nanti...pastu ko ingat la kitorg ni selalu ye..

we all gonna miss u much..btol tak wani?

sonata